Kachní rok
2013
Ráda bych se s vámi podělila o zážitky letošního roku, ke kterým spousta z vás přispěla a možná i tak trochu poděkovala těm, kteří se mnou na cestách byli.
Letošní rok začal otevřením sezony v Oseku u Brisudů, kam jsem, jak jinak, přijela pozdě. Nemohla jsem vyjet z garáže. Bránila mi ve výjezdu Městská policie v Lounech při uklidnění nepokojů. Jela jsem, co mi kola stačila, abych stihla alespoň začátek akce a v tomto duchu se nesl celý rok - všechno v letu, ale všechno se vždy stihlo.
Další akce, Nespeky – Ledce, se musela zrušit kvůli povodním. Na louce, kde se obvykle stanuje, bylo tolik vody a bahna, že to jsme ještě v Nespekách nezažili.
Proto byl prvním srazem sezony Žerotín. Počasí vyšlo krásně a nálada účastníků skvělá.
A pak už nás čekala velká jízda do Španělska. Připravovali jsme se na ní důkladně a dlouho a proto vše proběhlo bez větších závad.
Po příjezdu jsme jeli přispět k francouzskému naladění svatby našich přátel z Bíliny.
A hned, skvěle naladění , jsme odjeli Slánský okruh a navštívili Bílinský sraz majitelů 2CV.
Koncem srpna pořádali naši kamarádi sraz v Náchodě, kde jsme navštívili Babiččino údolí a zažili opět spoustu nevídaného.
Druhá polovina září na nás čekala zase s deštivým počasím, ale to nás nemůže překvapit, neboť na to jsme, jak jsem již předeslala, v Nespekách zvyklí. Byli ale i tací odvážlivci, kteří se pustili do lyžování na nespeckém rybníku.
Zářijová Roudnice nás přivítala s krásným počasím a skvělými kostýmy téměř všech účastníků.
Svatováclavská jízda v Mladé Boleslavi byla krásným zážitkem. Počasí nám přálo a účastníků bylo víc, než se vůbec dalo spočítat.
Rozloučení s letošní sezonou v Solvyayových lomech
Mezi všemi krásnými akcemi jsme ještě navštívili naše slovenské kamarády v Ižipovcích, kde jsme prozkoumali Demänovskou jeskyni Svobody a koupali se v termálních lázních.
Oslavili výstavu Vaška Zapadlíka – vůbec první v uměleckých prostorách v Čechách a oslavili jeho krásné jubileum.
Sezona pak měla vyvrcholení v podobě každoroční Mikulášské v Lounech.
Všem, moc děkuji za tipy na výlety anebo za milou společnost na nich. Doufám, že se zanedlouho zase potkáme v hojném počtu na dalších akcích.
Mnoho dalších šťastných kilometrů přeje
Jana Roztočilová
P.S. pokud by chtěl někdo vidět více fotek, najde je na http://skvarecek.rajce.idnes.cz/
Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...
Roztoky 2013
8.května 2013
Letos se konal již 34. ročník Soutěže elegance historických vozidel pořádané Veteran Car Clubem Praha. Do Roztok se již od rána sjížděly skutečné skvosty. Rok výroby vystavovaných veteránů zde není omezen, ale auta z předválečné éry bývají vždy v naprosté převaze. Nejinak tomu bylo i letos. A protože je součástí akce také soutěž dobového oblečení, bylo mnoho „chaffeurů“ i doprovázejících dam velice elegantních. Dobovou atmosféru podtrhovaly piknikové koše či stolky u některých aut, replika letounu Blériot a mnoho dalších artefaktů z éry „zlatých starých časů".
V Roztokách se tradičně sešla celá řada významných osobností z oblasti veteránismu, ať už majitelé a renovátoři či publicisté. Nechyběl ani Maestro Václav Zapadlík, kterého neustále „pronásledovali“ žadatelé o autogram. Na letošní Soutěž elegance se sjelo celkem 110 ze 150 původně přihlášených účastníků. Více než dlouhé povídání však prozradí snímky z této akce.
|
|
|
Konec 2. světové války v Roztokách připomínala malá skupinka bojových vozidel. V popředí motocykl BSA M20 z roku 1942 |
Maličký buldozer Aveling Barford Calfdozer z roku 1932 je novým přírůstkem sbírky pana Václava Laštovky |
Dobovou atmosféru v Roztokách vhodně doplňovala replika letounu Bleriot, na kterém létal také náš první aviatik ing. Jan Kašpar |
|
|
|
Cadillac z roku 1917 přivezl do Roztok Václav Macháček. Pohled na renovovaný motor je pastvou pro oči |
Překrásný Hupmobile R20 z roku 1911 přivezl Jan Treml |
|
|
|
K Soutěži elegance historických vozidel v Roztokách nedílně patří také pánové, ale zejména dámy v dobovém oblečení a s apartními kloboučky |
Kategorii veteránů „Pionier" zastupoval De Dion Bouton z roku 1903 Zdeňka Vohradského. Jednoduchý a spolehlivý motor používala i řada dalších výrobců vozidel úsvitu motorismu |
|
|
|
„Křídlaté ameriky“ padesátých let důstojně reprezentoval Cadillac Coupe DeVille z roku 1958 Petera Willitse |
„Indiánský náčelník“ Jan Peštál přijel tradičně na svém Indianu Four |
|
|
|
Motocykly Jawa 350 OHV z roku 1940 a Motoconfort 125 z roku 1947 odpovídají dnešnímu trendu zachování nálezového stavu |
Laurin a Klement 105 z roku 1923 Michala Hanzlíka |
|
|
|
Nádherný Lincoln z roku 1928 pana Václava Kafky byl dalším reprezentantem „zlaté“ éry motorismu |
K veteránským srazům dnes patří také modely. Stánek s překrásnými modely firem CMC, Bauer, Exoto a dalších měl v Roztokách ing. Karel Cvejn |
|
|
|
Sima Standard z roku 1929 se svým hrdým majitelem a renovátorem Ivo Daňkem. Na podkladech pro renovaci se podílel Václav Zapadlík |
„Maestro“ Václav Zapadlík se nevyhnul autogramiádě ani v Roztokách. Ale našel si čas i na fotografování svým, dnes již takřka historickým, aparátem na „opravdový“ kinofilm |
|
|
|
Dobové, oblečení, piknikové koše, gramofony na kliku a další dobové artefakty, které jsme v minulosti obdivovali na srazech v zahraničí, se dnes staly nedílnou součástí veteránských akcí i u nás |
Krásně renovovaná nákladní Škoda 256B z roku 1945 pana Milana Pěkného |
|
|
|
„Řemenáč“ Torpedo z roku 1907 pana Josefa Kubišty patří k pravidelným účastníků veteránských akcí |
Youngtimery bývají v Roztokách v dolní části zámeckého parku. Volvo P1800E z roku 1970 svými liniemi vyzařuje sportovního ducha |
Whipet-Overland je pravidelným účastníkem mnoha akcí |
Text a foto: Michael Květoň